Maksu- ja laskutustavat

Maksutavat myymälöissä

Kajaanin ja Iisalmen myymälöissä asioidessa, ostosten maksutapoina käyvät yleisimmät pankki- ja luottokortit. Luovuimme käteisen vastaanottamisesta maksuvälineenä 1.3.2023 lähtien.

Palveluiden vaihtoehtoiset laskutustavat

Asiakkaiden käytössä olevien palveluiden laskutus tapahtuu jälkikäteen ja pääsääntöisesti kuukauden välein. Mikäli laskun suuruus on alle 5 euron minimilaskutusrajan, siirtyy se maksettavaksi seuraavalle laskulle. Laskutus alkaa palvelun toimituspäivästä ja päättyy sopimussuhteen päätyttyä.

Kuluttajille tarjoamme laskutustavoiksi e-laskun, suoramaksun tai paperilaskun. E-lasku on näistä maksuton vaihtoehto, jota suosittelemme asiakkaillemme. Suoramaksusta ja paperilaskusta veloitamme laskutuslisän 4,50 €/lasku.

Suoramaksu

Suoramaksulla laskujen maksu hoituu ilman pankin verkkopalvelua. Saat laskusta postitse kotiisi paperisen ilmoituksen tulevasta maksusta, joka veloitetaan tililtäsi automaattisesti laskun eräpäivänä. Suoramaksusopimuksen Kaisanetin kanssa voit tehdä omassa pankissasi.

Laskutuslisä 4,50 €/lasku

Paperilasku

Paperisen laskun maksaminen onnistuu oman verkkopalvelun kautta tai hyödyntämällä muita pankkikohtaisia laskujen maksutapoja esimerkiksi pankin maksukuoripalvelua. Erilaisista laskujen maksutavoista saat tarkemmin opastusta omasta pankistasi.

Laskutuslisä 4,50 €/lasku

E-lasku

Kaikilla pankkiryhmillä on käytössään e-laskupalvelu, joka on helppo ja nykyaikainen tapa hoitaa laskujen maksaminen. E-laskun avulla laskut löytävät aina perille, niin arkena kuin lomallakin. Tutustu tarkemmin e-laskun käyttöönottoon oman pankkisi palvelukanavissa. Kaisanetin e-laskut tilaat kätevästi oman pankkisi verkkopalvelun tai mobiilisovelluksen kautta. Tilaamista varten tarvitset Kaisanetin asiakasnumeron, joka löytyy paperisen laskun oikeasta yläreunasta.

5 syytä vaihtaa E-laskuun

  1. E-lasku on ympäristöystävällinen valinta
    E-lasku on sähköinen lasku, joka eroaa paperilaskusta vain toimitustavan puolesta. E-laskun hiilijalanjälki on noin kolmanneksen paperilaskua pienempi. Säästöä syntyy niin paperissa kuin kuljetuskustannuksissakin.
  2. Laskut arkistoituvat automaattisesti
    E-laskut ovat verkkopankissasi automaattisesti tallessa tietoturvallisessa paikassa. Laskut eivät häviä ja voit tarkastella niitä jäkkikäteen.
  3. Säästyt näppäilyvirheiltä
    E-laskun käyttöönoton jälkeen sinun ei tarvitse näppäillä enää laskun tietoja (tilinumero, viitenumero) käsin, joten maksut tulevat automaattisesti oikein hoidettua. Laskuttajan muuttuvat maksutiedot päivittyvät myös automaattisesti laskuille jos esimerkiksi saajan tilinumero vaihtuu.
  4. Helpoin ja kätevin tapa maksaa laskut
    Voit valita itsellesi parhaiten sopivan tavan maksaa e-laskuja. Voit valita haluatko tarkastaa laskut ennen maksun hyväksymistä tai valita automaattisen maksutavan, jolloin laskut menevät maksuun automaattisesti niiden eräpäivänä. Saat uusista saapuneista e-laskuista myös saapumisilmoituksen verkkopankkiin ja halutessasi myös sähköpostilla tai tekstiviestillä riippuen pankkien toimintatavoista.
  5. Laskujen maksu onnistuu paikasta riippumatta
    E-laskut saapuvat suoraan verkkopankkiisi, joten voit maksaa laskuja missä tahansa. Laskut ovat aina saatavilla, olit sitten kotona, mökillä tai reissussa ulkomailla. Voit myös helposti muokata e-laskun tietoja esimerkiksi vaihtaa tiliä, jolta maksu veloitetaan tai siirtää laskun maksupäivää aikaisemmaksi.

Yhteystiedot laskutusasioissa

Laskutusasioissa auttaa kumppanimme Ropo, joka vastaa laskujemme lähettämisestä, maksujen käsittelystä ja laskujen maksamiseen liittyvästä asiakaspalvelusta.

Laskujen maksamiseen, maksuaikamuutoksiin tai myöhästyneisiin maksuihin koskevissa kysymyksissä sinua palvelee Ropon asiakaspalvelu. Saat henkilökohtaista neuvontaa ma-pe klo 8–20 numerossa 017 366 7000, sähköpostilla asiakaspalvelu@ropo.fi tai chatin kautta osoitteessa myropo.fi.

Ropon verkkopalvelussa (myropo.fi) näet avoimet laskut sekä mahdolliset muutokset laskuilla tai eräpäivissä. Palvelussa hoidat maksuasiat kuntoon helposti verkon kautta. Voit tarkistaa laskusi ajankohtaisen tilanteen, maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman.

Omat alkuperäiset laskusi (laskun numero, summa ja eräpäivä) sekä laskun tilan (maksamatta/maksettu) näet OmaKaisanet -palvelussamme.

Laskutettujen palveluiden sisällöistä ja niiden muutoksista voit olla yhteydessä Kaisanetin asiakaspalveluun puhelimitse ma-pe klo 8–17 0800 391 234.


Heräsikö kysymyksiä?

Katso usein kysytyt kysymyksemme.

Mikäli et löydä vastausta suoraan usein kysytyistä kysymyksistämme, voit jättää meille kysymyksen myös alla olevan painikkeen kautta, joka ohjaa yhteydenottolomakkeelle.

Etsitkö Kaisanetin laskutustietoja?

Oletko yhteistyökumppanimme tai jokin muu taho, ja sinun pitäisi saada lähetettyä Kaisanetille lasku?

Alla olevan painikkeen kautta pääset tarkastamaan laskutustietomme sekä tarkemmat laskutusohjeet.