Kuitua, kiitosta ja kehitystä – näin rakentuu digiyhteys arkeen

Valokuituverkkomme rakentaminen edistyy vauhdikkaasti Kainuussa ja Ylä-Savossa tänäkin kesänä. Katukuvassa näkyy maarakennuksen ammattilaisia ahertamassa, jotta tavoiteaikatauluissa pysytään mahdollisimman tarkasti.

Kaisanetin valokuituverkon rakentamiseen on investoitu n. 20 miljoonaa euroa kuluneen kolmen vuoden aikana. Panostus tukee alueiden elinvoimaisuutta sekä mahdollistaa sujuvan digiarjen yhä useammalle taholle. Toimialueemme asiakkaat ovat askeleen lähempänä EU:n gigabittiverkkosuositusta, eli mahdollisuutta käyttää gigabitin nopeudella toimivaa nettiyhteyttä jokaisessa kodissa ja yrityksessä vuoteen 2030 mennessä.

Valokuituasiakkaan asiakaskokemus

Saamme usein seurata valtakunnan tasolla median uutisointia valokuiturakentamisen negatiivisista kokemuksista. On totta, että aina ei onnistuta 100 %:n tarkkuudella ja petrattavaa meiltä kaikilta löytyy varmasti. Uskon kuitenkin, että koko toimialan asiakaskokemus koetaan joka tapauksessa vahvasti enemmän positiivisena kuin negatiivisena, ja jokainen valokuitua rakentava yhtiö tekee parhaansa hyvän asiakaskokemuksen eteen.

Meillä Kaisanetillä asiakaskokemus on sydämen asia. Haluamme selvittää, missä onnistumme ja mitä meidän pitäisi kehittää, mikä on asiakkaillemme tärkeää? Kasvattaaksemme parempaa asiakasymmärrystä, kysymme jokaiselta uudelta valokuituasiakkaaltamme hänen kokemuksestaan hankinnan eri vaiheista. Haluamme ymmärtää, mistä asiakas sai tiedon valokuidun rakentamisesta, miten ostoprosessi sujui, onnistuimmeko viestinnässämme, miten kaivuutyöt ja käyttöönotto onnistuivat – ja ennen kaikkea, suosittelisiko asiakas meitä ystävilleen ja tuttavilleen (NPS).

Mitä asiakkaat kertovat meille?

  • 87 % on kokenut ostotapahtuman hyvänä tai erittäin hyvänä – valtaosa asiakkaistamme teki hankinnan omien asiantuntevien myyjiemme kautta.
  • Lähes 70 % on antanut kaivuutöille arvosanan hyvä tai erittäin hyvä. Tästä käymme jatkuvaa vuoropuhelua maarakentamisen kumppaneidemme kanssa.
  • Yli 80 % on arvioinut liittymän käyttöönoton onnistuneen hyvin tai erittäin hyvin. Tästä iso kiitos ammattitaitoisille ja asiakaskeskeisille asentajille!
  • Suositteluindeksi (NPS) on tällä hetkellä + 32. Lähes 49 % on antanut arvosanaksi 9 tai 10 (asteikolla 0-10). Tämä on meille erinomainen tulos ja osoitus siitä, että kehityspolkumme on oikean suuntainen.

Saamamme palautteen perusteella olemme nostaneet kehityskohteeksi asiakasviestinnän. Asiakkaan odotusaika tilauksesta toimitukseen on usein pitkä, joten asiakkaat kaipaavat aktiivista viestintää ennen rakentamista, rakentamisen aikana sekä palvelujen käyttöönottojen yhteydessä. Viestintätoimenpiteet ovat tällä hetkellä käynnissä ja uskomme sen parantavan asiakkaiden tyytyväisyyttä entisestään.

Seuraamme aktiivisesti asiakkaidemme kokemusta eri kyselyiden avulla ja kehitämme toimintaamme palautteen perusteella. Jokainen onnistunut valokuituliittymä ja tyytyväinen asiakas vie meitä lähemmäs tavoitettamme tuottaa asiakkaillemme onnistuneita kokemuksia.

Nöyrä kiitos kaikille asiakkaillemme luottamuksesta – ja palautteesta, joka auttaa meitä parantamaan joka päivä. Lämmin kiitos myös omalle henkilöstölle sekä kumppaneillemme, teette loistavaa työtä!

Aurinkoista kesää kaikille!

Marika Ilmola

Asiakaskokemusjohtaja

044 734 4322