Kaisanet Oy

Korhonen Oy:n ja Kaisanetin toimivaa yhteistyötä jo 20 vuoden ajan

Kajaanissa toimiva Korhonen Oy on pitkän historian omaava perheyhtiö, joka tarjoaa tilitoimisto-, kiinteistönvälitys- ja isännöintipalveluita. Kaisanetiltä yritys on hankkinut kaikki käyttämänsä tietokoneet ja palvelimet sekä teknisen tuen. Yhteistyö on jatkunut onnistuneesti jo 20 vuotta.

kaisanet_korhonen-1060111.jpg

Korhonen Oy on perustettu vuonna 1968. Perheyritys työllistää tällä hetkellä yhteensä 33 työntekijää tarjoten tilitoimisto-, kiinteistönvälitys- ja isännöintipalveluita. Kolme toimialaa tukevat toisiaan kokonaisuutena. Yrityksen toimitusjohtaja Kari Korhonen vastaa toiminnasta nyt suvun toisessa polvessa.

– Kaisanetiltä olemme hankkineet kaikki pöytätietokoneet, kannettavat tietokoneet ja palvelimet. Sitten on myös tämä tekninen tuki, eli yhteistyö on laajaa, Korhonen kertoo.

Yhteistä suunnittelua ja tulevaisuuteen katsomista

Yhteistyö Korhonen Oy:n ja Kaisanetin välillä alkoi jo noin 20 vuotta sitten. Se sai alkunsa tietoliikennejärjestelmien hankinnasta. Vuosien saatossa yhteistyö on tiivistynyt ja mennyt eteenpäin yleisen kehityksen mukana. Tällä hetkellä Korhonen Oy:llä on pilviympäristössä toimimisen lisäksi useita omia palvelimia.

– Olemme joskus kilpailuttaneet vastaavia tuotteita ja palveluita, mutta yhteistyö on siitä huolimatta jatkunut Kaisanetin kanssa, Korhonen sanoo.

– Laitehankinnan palvelu on ollut hyvää. Olemme yhdessä suunnitelleet, miten järjestelmiä kannattaa rakentaa sekä miettineet tulevaisuutta palvelinympäristön osalta. Kahden vuoden sektorilla on mietitty asioita, joita pitää ennakoida, Korhonen avaa.

Kaisanetin tieto-osaaminen ja vasteaika ovat olleet meille hyvin tärkeitä

Laitehankinnan lisäksi Korhonen Oy hankkii Kaisanetiltä myös tarvittavan teknisen tuen. Palvelinympäristö on Kaisanetin rakentama ja Kaisanet vastaa sen päivittäisestä teknisestä tuesta mahdollisissa häiriötilanteissa. Häiriöitä pyritään ennakoimaan, mutta jos jotakin ennalta-arvaamatonta tapahtuu, on sopimukseen määritelty tietyt vasteajat, joiden puitteissa Kaisanetin on toimittava ja pyrittävä ratkaisemaan asia.

– Kaisanetin tieto-osaaminen ja vasteaika ovat olleet meille hyvin tärkeitä, Korhonen kiteyttää.

– Vaikka katkoksia on harvoin, mutta kun töissä on 33 työntekijää, niin sen osaa ynnäillä, että kuinka paljon se yhdenkin tunnin katve meillä vaikuttaa, Korhonen painottaa.

Paikallisuus on etu

Apua tarvittaessa on Kaisanetin paikallisuus Korhonen Oy:lle etu. Jos toimistolle tarvitaan tukea paikan päälle, on apu lähellä. Kaisanetin Kajaanin toimipiste sijaitsee parinsadan metrin päässä Korhonen Oy:n toimistosta.

– Onneksi olemme löytäneet yhteistyökumppanin omalta alueelta. Apu tulee huomattavasti nopeammin täältä, kuin vaikka Oulusta tai Kuopiosta, jossa muut lähimmät ja palveluiltaan vastaavat yritykset toimivat, Korhonen sanoo.

Aikaa säästyy resurssien vapautumisen myötä

Yhteistyö Kaisanetin kanssa on Korhonen Oy:lle yksi resurssitekijä. Kaisanetin palveluiden avulla voidaan resursseja käyttää yrityksen omaan ydinosaamiseen. Tämä tuo säästöjä käytettyyn aikaan. Onnistuneesta yhteistyöstä sekä Korhonen Oy:n tyytyväisyydestä Kaisanetin toimintaan kertoo Korhosen mukaan jo se, että yhteistyö on jatkunut 20 vuoden ajan.

– Omat kokemukseni tällaisesta normaalista tietojärjestelmien ylläpidosta ovat myönteiset, Korhonen summaa.

– Tämä kokonaisuus on toiminut minusta hyvin, Korhonen päättää.

Mediataivas