Kotiin
Yrityksille
Kajaanin ja Iisalmen myymälöissä asioidessa, ostosten maksutapoina käyvät yleisimmät pankki- ja luottokortit. Luovuimme käteisen vastaanottamisesta maksuvälineenä 1.3.2023 lähtien.
Asiakkaiden käytössäolevien palveluiden laskutus tapahtuu jälkikäteen ja pääsääntöisesti kuukauden välein. Mikäli laskun suuruus on alle 5 euron minimilaskutusrajan, siirtyy se maksettavaksi seuraavalle laskulle. Laskutus alkaa palvelun toimituspäivästä ja päättyy sopimussuhteen päätyttyä.
Kuluttajille tarjoamme laskutustavoiksi e-laskun, suoramaksun tai paperilaskun. E-lasku on näistä maksuton vaihtoehto, jota suosittelemme asiakkaillemme. Suoramaksusta ja paperilaskusta veloitamme laskutuslisän 4,50 €/lasku.
Suoramaksulla laskujen maksu hoituu ilman pankin verkkopalvelua. Saat laskusta postitse kotiisi paperisen ilmoituksen tulevasta maksusta, joka veloitetaan tililtäsi automaattisesti laskun eräpäivänä. Suoramaksusopimuksen Kaisanetin kanssa voit tehdä omassa pankissasi.
Paperisen laskun maksaminen onnistuu oman verkkopalvelun kautta tai hyödyntämällä muita pankkikohtaisia laskujen maksutapoja esimerkiksi pankin maksukuoripalvelua. Erilaisista laskujen maksutavoista saat tarkemmin opastusta omasta pankistasi.
Kaikilla pankkiryhmillä on käytössään e-laskupalvelu, joka on helppo ja nykyaikainen tapa hoitaa laskujen maksaminen. E-laskun avulla laskut löytävät aina perille, niin arkena kuin lomallakin. Tutustu tarkemmin e-laskun käyttöönottoon oman pankkisi palvelukanavissa. Kaisanetin e-laskut tilaat kätevästi oman pankkisi verkkopalvelun tai mobiilisovelluksen kautta. Tilaamista varten tarvitset Kaisanetin asiakasnumeron, joka löytyy paperisen laskun oikeasta yläreunasta.
Kaisanetin tekee laskupalveluiden osalta yhteistyötä Ropo Capitalin kanssa, joka vastaa 1.5.2023 eteenpäin Kaisanetin laskujen lähettämisestä, maksujen käsittelystä ja laskujen maksamiseen liittyvästä asiakaspalvelusta. Laskujen lähettäjänä on jatkossakin Kaisanet Oy, mutta kumppanuuden myötä maksun vastaanottajan tilinumero muuttuu.
Laskujen maksamista, maksuaikamuutoksiin tai myöhästyneisiin maksuihin koskevissa asioissa sinua palvelee Ropo Capital asiakaspalvelu. Henkilökohtaista neuvontaa saat ma-pe klo 8–20 ja la klo 10–15 puhelimitse 017 366 7000 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@ropocapital.fi tai chatin kautta osoitteessa ropo-online.fi
Voit tarkastella omat laskusi Ropo Online-palvelusta (www.ropo-online.fi). Palvelussa hoidat maksuasiat kuntoon helposti verkon kautta. Voit tarkistaa laskusi ajankohtaisen tilanteen, maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman.
Laskutettujen palveluiden sisällöstä ja niiden muutoksissa voit olla yhteydessä tuttuun tyyliin Kaisanetin asiakaspalveluun ma-pe klo 8–17 puhelimitse 0800 391 234 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@kaisanet.fi
Kurkkaa usein kysytyt kysymykset, jos sieltä löytyisi suoraan vastaus.
Jos vastausta ei löydy suoraan usein kysytyistä kysymyksistä, voit jättää meille kysymyksen myös alla olevan yhteystietolomakkeen kautta. Päivitämme uusia usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia aktiivisesti sivuillemme.
Oletko yhteistyökumppanimme tai muu taho ja sinun pitäisi saada lähetettyä Kaisanetille lasku?
Olemme siirtyneet verkkolaskutukseen ja alla olevan painikkeen kautta pääset tarkastamaan laskutusosoitteemme sekä tarkemmat laskutusohjeet.