Usein kysytyt kysymykset

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia (FAQ). K = Kysymys, V = Vastaus.

Mitä hyötyä minulle on kiinteästä laajakaistasta verrattuna mokkulaan?

Vastaus: Kiinteä laajakaista on toimintavarmempi, nopeampi ja vakaampi. Siinä voidaan käyttää useampia päätelaiteita yhtäaikaisesti ja siinä on IP-TV:n käyttömahdollisuus. Kiinteän laajakaistan nopeutta ja toimivuutta eivät sääilmiöt, betoniseinät ja naapurin teinin netin käyttö haittaa ja palvelun tarjoaa paikallinen luotettava toimija.


Kuinka luovun Kaisanetin paperilaskusta?

Vastaus: E-laskutussopimuksen teet suoraan verkkopankissasi. Mikäli sinulla ei ole käytössä verkkopankkia, niin voit tehdä suoramaksusopimuksen pankissasi.


Rahat tilapäisesti vähissä, voinko saada maksuaikaa erääntyvälle laskulle?

Vastaus: Ota ajoissa yhteyttä asiakaspalvelumme,  niin voimme sopia asiasta tapauskohtaisesti.


Kuinka aikaisin pitää ilmoittaa muutosta?

Vastaus: Toimitamme liittymät yleensä viikon sisällä tilauksesta. Muutosta kannattaa kuitenkin ilmoittaa heti, kun uusi osoite on tiedossa. 


Voiko määräaikaisen sopimuksen purkaa?

Vastaus: Määräaikainen sopimus on nimensä mukaisesti määräaikainen. Sopimuksen voi purkaa vain tietyissä erityistapauksissa esim. muutto sellaiseen paikkaan, johon Kaisanet ei voi toimittaa kyseistä palvelua.


Olen lähdössä kuukaudeksi ulkomaille. Joudunko maksamaan laajakaistani  kk-maksua siltäkin ajalta, kun en liittymääni käytä?

Vastaus: Laajakaistayhteyden voi laittaa kerran vuodessa tauolle 1 – 3 kuukaudeksi. Avattaessa liittymän uudelleen, maksat Taukokaista -liittymän avausmaksun 31,76 €. Huomaa, että lisäpalveluita ei voi laittaa tauolle. Taukokaistan tilaaminen ei jatka määräaikaisen sopimuksen kestoa, vaan vähentää etukuukausien määrää. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme.


Olen aloittamassa kotipihassani kaivutyöt. Tarvitsenko kaapeliselvityksen Kaisanetin maanalaisista johdoista ja laitteista?

Kyllä. Kaivun näyttöasioissa Teitä palvelee Kaivulupa, josta saatte kokonaisvaltaisen palvelun ja asiantuntemuksen. Lisätietoa asiasta löydät os. www.kaivulupa.fi 


 

Tekniset ongelmat:

Laajakaista ei toimi, modeemissa palaa kaikki valot normaalisti, mutta nettiin ei pääse.

Vastaus: Ota modeemista hetkeksi virrat pois ja kokeile uudelleen. Jos yhteys ei vieläkään toimi, tarkista tietokoneen lähiverkkoasetukset ja Windowsin päivitykset. 


Langaton verkko lakannut toimimasta, mitään muutoksia ei ole tehty koneeseen tai laitteistoon.

Vastaus: Löytääkö kone langatonta verkkoa/verkkoja? Jos ei, tarkasta koneen langattoman sovittimen asetukset ja että se on varmasti päällä. Jos kone löytää langattoman verkon, mutta ei päästä nettiin asti, eikä reitittimen uudelleenkäynnistys auta, tuo laite testattavaksi Kaisanetille.


Kaisanetin sähköpostitili ei toimi oikein matkapuhelimessa/tabletissa. Viestit saapuvat, mutta eivät lähde.

Vastaus: Laitteeseen on määritetty väärä lähtevän postin palvelin. Lähtevän postin palvelin on aina operaattorikohtainen ts. jos käytät puhelimen SIM-kortin datayhteyttä spostin lähetykseen, tulee palvelimena olla ko. SIM-kortin operaattorin palvelin. 


TV:n maksukanavat eivät näy

Vastaus: Jos olet hankkinut uuden HD-kortinlukijan tai HD-digiboxin, vaatii se linkityksen maksukanavakortin kanssa. Ongelma ratkeaa ilmoittamalla hankitun laitteen CAM ID/CHIP ID –numerosarja Kaisanetin asiakaspalveluun. Jos em. asiat ovat kunnossa tai et ole hankkinut uutta laitetta, on kortissa luultavasti jokin häiriö, jolloin paras ratkaisu on testata kortti Kaisanetin myymälässä ja vaihtaa tarvittaessa uuteen.  


Modeemin/reitittimen valot vilkkuvat epätavallisesti, laajakaista ei toimi.

Vastaus: Valojen epätavallinen käyttäytyminen viittaa yleensä laitteen jumiutumiseen/vikaan. Jos ongelma ei häviä, tuo laite testattavaksi Kaisanetin myymälään.


Kaapeli-TV kanavat eivät näy tai joillakin kanavilla esiintyy häiriötä signaalissa. 

Vastaus: Tee vastaanottimella kanavien haku uudelleen. Jos kanavahaku ei auta tai häiriötä esiintyy vain joillain kanavilla, on vika todennäköisimmin antennin johdossa/rasiassa. Tässä tilanteessa kannattaa vaihtaa antennikaapeli vastaanottimen ja TV-rasian välillä. 


Sähköpostin lähetys joillekin vastaanottajille ei onnistu. 

Vastaus: Lähetä sähköpostin antama virheilmoitus yhteystietoinesi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki (ät) kaisanet.fi, jolloin Helppari tutkii mistä virheilmoitus johtuu. 


 
Etkö löytänyt ongelmaasi vastausta tältä sivulta?

- Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai teknisissä kysymyksissä Kaisa Helppariin.

< Edellinen sivu